Kada se pretvore u posao, hobiji mogu biti vrlo profitabilni ako slijedite efikasne i provjerene prodajne i marketinške strategije.
Iako monetizacija vaših zabavnih aktivnosti neće odmah zamijeniti prihod vašeg stalnog posla, to je i dalje odličan način za generisanje dodatnih sredstava koja vam mogu ublažiti finansijska opterećenja i možda prerasti i u glavni izvor prihoda.
Enoch Omololu za Forbes donosi nekoliko strategija za pretvaranje vašeg hobija u profitabilan online posao:
1. Identifikujte potražnju tržišta
Iako mnoge hobije možete pretvoriti u poslovnu ideju, neki su bolji od drugih u monetizaciji pa je potrebno prepoznati priliku.
Dakle, ako ste zainteresovani za generisanje prihoda od svoje strasti ili zabave, izvršite istraživanje tržišta kako biste utvrdili postoji li dovoljna potražnja za uslugama ili proizvodima koje donosi vaša aktivnost.
Postoje različiti načini za identifikaciju potražnje na tržištu. Najefikasnije uključuju špijuniranje vaših konkurenata, identifikaciju ciljnih kupaca i njihovog kupovnog kapaciteta, te provjeru trenutnih tržišnih trendova.
Dok preduzimate ovaj korak, trebalo bi takođe da počnete razmišljati o tome kako možete razlikovati robu i usluge koje ćete nuditi od konkurencije kako biste bolje procijenili da li postoji prostor za vas da ostanete profitabilni u svojoj niši.
2. Odredite svoj poslovni model
U ovoj fazi želite da odlučite kako tačno planirate da vodite svoj posao. Razmislite hoćete li ponuditi gotove proizvode, online kurseve za podučavanje vaših vještina ili usluge koje će pomoći drugima kojima je potrebna vaša stručnost.
Kreiranje čvrstog poslovnog modela pomoći će vam da bolje vizualizujete svoje ciljeve i slijedite sljedeće strategije na ovoj listi.
3. Odlučite kako ćete finansirati svoje poslovanje
Jedna od najboljih prednosti pretvaranja vašeg hobija u posao je ta što vjerovatno već imate opremu ili alate potrebne za kreiranje predmeta ili isporuku usluga koje želite da ponudite, što vam omogućava da minimizujete troškove pokretanja.
Međutim, budući da poslovanje ne uključuje samo kreiranje stvarne ponude, vjerovatno će vam i dalje trebati sredstva za pokrivanje troškova marketinga, naknada za online prodavnicu i drugih operativnih troškova.
Uz to, morate imati jasan plan gdje ćete dobiti sredstva za svoje poslovanje. Zavisno od faktora kao što su vaš trenutni finansijski položaj ili koliko brzo planirate pokrenuti svoj posao, možete razmisliti o finansiranju sami, aplicirajući za kredit, ili traženje alternativnih izvora finansiranja.
4. Izgradite svoj brend
Budući da je e-trgovina visoko zasićena industrija, morate pronaći načine da napravite razliku u odnosu na konkurenciju.
Jedan efikasan način da se to uradi je uspostavljanje brenda. Uspostavite snažan identitet brenda kreiranjem jedinstvenog imena, dosljednih vizuala i uvjerljive priče o brendu koji će predstavljati vaše poslovanje. Zatim, osigurajte da je vaš odabrani brend dosljedan u cijeloj vašoj online prodavnici, pakovanju proizvoda i marketinškim materijalima.
Brendiranje čini vaše poslovanje nezaboravnim i stvara profesionalni identitet, često ohrabrujući kupce da kupuju ili se vrate vašim proizvodima/uslugama.
5. Iskoristite društvene mreže u punom potencijalu
Čak i ako postavite online prodavnicu na tržištu koje dosegne stotine miliona ljudi godišnje, vrlo malo ljudi će obratiti pažnju na vaše poslovanje osim ako ga efikasno ne promovišete.
Dakle, kada svoj hobi pretvorite u poduhvat zarađivanja novca, uvijek koristite društvene mreže u punom potencijalu.
Osim tradicionalnih marketinških strategija, kao što su plaćene reklame i affiliate marketing, razmotrite i organske puteve od usta do usta, kao što je saopštavanje prijateljima i lokalnoj zajednici. Što više puteva imate da doprete do ljudi i putem društvenih medija, veće su šanse generisanja prodaje.
6. Pokrenite online prodavnicu
Nakon što odlučite tačno koje ćete proizvode prodavati, kako finansirati svoje poslovanje i fokus vašeg brendiranja, postavite online prodavnicu na postojećim platformama ili vlastitu web stranicu.
Uvjerite se da je vaša internet trgovina u potpunosti formatirana s visokokvalitetnim popisima i opisima proizvoda, izgledom i slikama prije nego što je pustite javnosti, kako bi ostavila solidan prvi utisak.
7. Koristite marketing sadržaja da unovčite svoj hobi
Implementirajte strategije marketinga sadržaja, kao što je kreiranje i dijeljenje video zapisa, slika i članaka koji odgovaraju vašem ciljnom tržištu.
Ovaj pristup osigurava da vaš brend ostane dobro tagretiran, što ih čini vjerovatnijim da će vam se kupci obratiti kada zatrebaju ili požele vaše proizvode i usluge.
Zapamtite, marketing sadržaja nije direktno oglašavanje vaše ponude, već pružanje korisnih informacija koje povećavaju autoritet i pouzdanost vašeg biznisa. Dakle, osigurajte da je vaš sadržaj povezan s vašom publikom.
Zamke na koje treba obratiti pažnju kada svoj hobi pretvorite u posao
Iako izgleda jednostavno, samo odabrani uspiju da svoje hobije uspješno pretvore u posao. Iako ovaj ishod ima više razloga, razmotrimo dvije najčešće zamke:
Ne radite svoje istraživanje
Bilo da još procjenjujete izvodljivost svoje poslovne ideje, planirate brendiranje ili plasirate svoje proizvode, radite to samo nakon dubinskog istraživanja. Tržište se stalno mijenja, pa šta će uspjeti zavisi od brojnih faktora.
Neadekvatan marketing
Digital Commerce 360 procjenjuje da samo u Sjedinjenim Državama postoji skoro 14 miliona web stranica za e-trgovinu, što ilustruje intenzivnu konkurenciju u online prostoru. Ako ne radite pametno i planski, biće izazovno primijetiti vašu ponudu. Što manje ljudi posjeti vašu trgovinu, manja je vjerovatnoća da ćete ostvariti prodaju.
.fb-background-color {
background: #ffffff !important;
}
.fb_iframe_widget_fluid_desktop iframe {
width: 100% !important;
}
investitor.me