Da li je Volkswagen na putu gašenja?

Pixnio

Volkswagen, kao najveća kompanija u EU po prihodima i ponos autoindustrije Njemačke, najavio je veliku fazu restrukturiranja.

Prema navodima sindikalnog ogranka VW-a u Wolfsburgu, planira se zatvaranje najmanje tri pogona u Njemačkoj i otpuštanje desetaka hiljada zaposlenih, dok će preostalima biti smanjene plate za 10 posto, uz zamrzavanje plata u 2025. i 2026.

“Ovo je plan najveće njemačke industrijske grupacije da započne rasprodaju u svojoj zemlji”, rekla je predsjednica Glavnog radničkog vijeća Daniela Cavallo. Zatvaranje tvornica u Njemačkoj bilo bi prvo u 87 godina postojanja, odnosno od 1937. godine, kada je kompanija osnovana s ciljem proizvodnje “narodnog auta”.

Šokantne najave, ali ne potpuno iznenađujuće. Autoindustrija Njemačke već godinama posrće, troškovi rada u Njemačkoj su među najvišima u svijetu, a radnici također rade stotine radnih sati manje nego radnici u SAD-u i Kini. Prelazak na električna vozila predstavlja skup proces za koji europski proizvođači nisu bili dovoljno spremni.

Dakle, dok Volkswagen nije u najboljoj situaciji, stvorena panika možda ipak nije opravdana. Problemi postoje, ali ne ukazuju na katastrofu unutar kompanije i industrijskog motora Njemačke i EU. Restrukturiranje je nužno, ali ne znači da je kompanija u katastrofalnom stanju.

U proteklih deset godina, prihodi Volkswagen Grupe, koja osim istoimenih osobnih automobila obuhvata marke poput Škode, Seata, Cuptre, Audija, Lamborghinija, Bentleyja, Porschea, Ducatija te proizvođače kamiona poput Scanie, MAN-a, Ria i Internationala, u stvari su bili stabilno u porastu.

Prihodi od prodaje bili su 2013. godine 197 milijardi eura, a do 2019. su porasli na 252,6 milijardi eura. Dok su u pandemijskim 2020. i 2021. smanjeni, do 2023. su skočili na 322,3 milijarde eura. Volkswagen već dugi niz godina spada među tri najveće kompanije po broju prodanih automobila u svijetu.

Prodaja je prije pandemije iznosila više od 10 milijuna novih vozila godišnje, ali od kraja pandemije Volkswagen još nije uspio dostići ni 9,5 miliona prodanih vozila godišnje. Prema polugodišnjem financijskom izvještaju, neće to postići ni ove godine. Iako većina zaposlenih radi u Njemačkoj, tek svako peto vozilo se u toj zemlji sastavlja.

Podaci o operativnim rezultatima također ne upućuju na apokaliptične prognoze. Sve osim 2015. godine bila je u pitanju nekoliko milijardi eura profita, a 22,6 milijardi eura ostvarenih 2013. su nadmašile 17 milijardi eura iz 2019., prije pandemije.

Broj zaposlenih u Volkswagen Grupi prošle godine iznosio je 684 hiljade. Rast broja zaposlenih je bio stabilan (osim tijekom pandemije), sa 92 hiljade više zaposlenih 2023. u usporedbi s 2014. godinom.

Godišnji trošak zaposlenih bio je 47 milijardi eura, što nije dramatičan skok u odnosu na trošak od 43 milijarde eura 2019., posebno s obzirom na rast cijena i plaća nakon pandemije.

Zaposlenici u Njemačkoj čine većinu radne snage. Europe poseže za 73 posto zaposlenih, dok se 19 posto nalazi u Aziji (većinom u Kini i Indiji), 7 posto u Sjevernoj Americi i 5 posto u Južnoj Americi (Brazil i Argentina). Četiri proizvodne lokacije se nalaze u Južnoj Africi.

Poruke sindikata su utjecale na cijenu dionica na berzi. Trenutno se trguje po cijeni od 90 eura po dionici na berzi u Frankfurtu, što je nastavak dugoročnog pada. U aprilu i maju je situacija bila bolja, a cijena je rasla, ali su sve probleme s kojima se Volkswagen suočava otkrile polugodišnje financijske izvještaji.

Na kraju krajeva, iako je Volkswagen zabrinut za svoju budućnost, još uvijek se ne radi o kataklizmičnoj situaciji koju opisuju sindikati. Njemačka ekonomija je u stagnaciji, ali i dalje ima potrebu za radnom snagom, s naglaskom na tehničkim stručnjacima.

Restrukturiranje je neophodno za Volkswagen, posebno zbog relativno visokih troškova rada (44 posto radnika u Njemačkoj), što otežava konkurenciju jeftinoj proizvodnji u Kini. Radnici Volkswagen Grupe u Njemačkoj imaju veće prosječne plaće i od ostalih radnika u zemlji.

Također, sindikati u autoindustriji Njemačke su snažni, što će imati utjecaja na provedbu planova Volkswagena. Međutim, postoji mogućnost da su ti planovi postavljeni strogo s namjerom da se otvori veći prostor za pregovore, kako izvještava Index.

(24sata.info)

Izvor: ( 24sata.info / 033.ba )

DRUGI UPRAVO ČITAJU

spot_img

Možda vas zanima