U Sarajevu su postavljene su prve kamere i prvi detekcijski radari na visini od šest metara, koji će imati zadatak da nadziru odvijanje saobraćaja.
Kamere i radari će detektirati obim saobraćaja na samim raskrsnicama i prema podacima koje sistem bude dobijao, sistem će se prilagođavati trenutnim uslovima na cesti i na taj način vršiti adaptivno upravljanje saobraćajem.
Objavio je ovo danas, 13. decembra, ministar saobraćaja u Kantonu Sarajevo Adnan Šteta (SDP), naglasivši i kako se “radovi na uspostavljanju sistema adaptivnog upravljanja saobraćajem odvijaju u skladu sa planiranom dinamikom”.
“Radovi su započeti na 37 raskrsnica. Na raskrsnicama se sukcesivno izvode različite grupe radova, a ukupan broj raskrsnica koje će imati adaptivno upravljanje saobraćajem je 163. Izvršena je antikorozivna zaštita semaforskih stubova ili zamjena dotrajalih sa novim, te su postavljenje nove semaforske lanterne. Do sada je postavljeno 395 vozačkih, tramvajskih i pješačkih lanterni.
Također, na stubove je, do sada, postavljeno 66 novih tastera za pješake na kojima će se sukcesivno postavljati i posebni tasteri za slijepa i slabovidna lica koja će biti sigurna u kojem smjeru trebaju da se kreću. U sklopu projekta se rade i zamjene kablovskih instalacija na samim raskrsnicama, postavljanje novih semaforskih ormara, koji sada imaju antivandal zaštitu kao i ugradnja induktivnih petlji na raskrsnicama”, zaključio je Šteta.
Inače, cilj uvođenja ovog sistema jeste smanjiti gužve na sarajevskim cestama, posebno u vrijeme takozvane “špice”. Adaptivno upravljanje saobraćajem trebalo bi pomoći i smanjenju zagađenosti zraka jer brži protok vozila znači i manje zagađivanje. Primjeri iz svijeta, pisao je BIHAMK, također, pokazuju da su gradovi koji su uveli adaptivno upravljanje saobraćajem gužve smanjili za oko 30 posto.