Vrijeme je da preispitamo značenje turizma

Opisana nova knjiga istražuje moć putovanja da transformiše mjesta širom svijeta, kako na bolje, tako i na gore – i naglašava važnost prihvatanja oznake “turista”.

Ovdje ima toliko turista“, šalio sam se sa svojim prijateljem, Italijanom Amerikancem koji živi u Rimu, dok smo prolazili pored gomile njih nekoliko ulica iza Španskih stepenica jedne ljepljive junske noći. Ovaj refren sam, doduše, ponavljao više puta tokom putovanja.

U posljednjih 20 godina sebe sam smatrao putnikom. Možda se i mnogi od vas koji ovo čitate prepoznaju na isti način. “Budi putnik, a ne turista” bio je moto Anthonyja Bourdaina u njegovoj TV emisiji “No Reservations” prije gotovo 20 godina, a turisti su od tada izgledali nekako hladno, sa sklonosti ka traženju udobnosti, putovanju u velikom broju i sposobnosti da iznerviraju svakoga jednostavnim poziranjem za fotografiju.

Međutim, u doba procvata putovanja nakon pandemije – posebno prošlog ljeta – čini se da su turisti koji se loše ponašaju dosegli svoj vrhunac. Dok je ranije bilo teško prihvatiti oznaku “turista”, sada se ta etiketa povezuje sa uništavanjem duša gradova, protjerivanjem stanovništva, gazenjem prirodnih čuda i negativnim uticajem na okolinu.

Da bismo potpuno shvatili ovu situaciju, potrebno je pročitati novu knjigu Paige McClanahan “The New Tourist: Waking Up to the Power and Perils of Travel“, koja nam pomaže da prihvatimo da smo zapravo turisti – i iako to može biti negativno, oznaka “turista” ne mora uvijek imati loše konotacije.

Američka novinarka koja živi u Francuskoj, McClanahan istražuje kako putovanje može transformisati mjesta širom svijeta – na bolje ili na gore. Od kontroverzi (i prilika) vezanih za turizam tokom klimatske krize, do uticaja društvenih medija na percepciju destinacija, autorka ukazuje na moć turizma da pomogne zemljama da se oporave ekonomski, ali isto tako da izazove štetu ako se ne koristi odgovorno.

“Da li turizam gradi ili razara svijet? Odgovor na oba pitanja je ‘Da'”, piše McClanahan u “The New Tourist”.

U sred sezone putovanja, razgovarala sam sa McClanahan o temama koje obrađuje u svojoj knjizi – od klimatskih promjena i prekomjernog turizma do uticaja društvenih medija – i zašto je važno promijeniti način na koji posmatramo turizam i turiste, više nego ikada prije.

Intervju u cjelosti možete pročitati na sajtu BBC-ija (ENG)

.fb-background-color {
background: #ffffff !important;
}
.fb_iframe_widget_fluid_desktop iframe {
width: 100% !important;
}
Izvor: ( investitor.me / 033.ba )

DRUGI UPRAVO ČITAJU

spot_img

Možda vas zanima